Τα θερμά και ειλικρινή τους συλληπητήρια είναι τυπικά, ψεύτικα και παγωμένα. Τα "συγγνώμη" τους, ελάχιστα κατά γενική ομολογία, λέγονται μόνο για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας. Ένας κράτος που τιμωρεί τους πολίτες του. Και το χειρότερο, ένα κράτος που γίνεται επικίνδυνο για τους ανθρώπους που υποτίθεται ότι προστατεύει. Κανείς ένοχος για τους εβδομήντα θανάτους του 2007. Κανείς ένοχος για τον θάνατο ενός έμπειρου πιλότου που μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα έγινε ένα με τα συντρίμμια του ιπτάμενου φερέτρου που του έδωσαν. Αυτή η χώρα είναι η χώρα του Δράκου και δε χρειάζεται για ν' ανέβεις σε μια φασολιά, όπως ο Τζακ, για να τη δεις. Πώς αλλιώς να τη χαρακτηρίσεις όταν στερεί το υπέρτατο αγαθό από έναν άνθρωπο; Ο πιλότος του PZL δεν είναι ήρωας, τουλάχιστον για το κράτος που καπηλεύεται τα πάντα, είναι θύμα της αναλγησίας και της αδιαφορίας του. Πόσες φορές δεν είχα δει PZL στον ουρανό της Φθιώτιδας και της Φωκίδας να εκτελούν ψεκαστικές πτήσεις και πόσες φορές δεν είχα αναρωτηθεί πόσο ριψοκίνδυνος πρέπει να είναι ένας άνθρωπος για να κυβερνά ένα τέτοιο μεταλλικό φέρετρο.
Η ιστορία όμως με τα PZL ξεκινά δύο χρόνια νωρίτερα.
Υπάρχει μια νεκρή υπηρεσία της Πολεμικής Αεροπορίας, η οποία απορροφά περισσότερα από 32 εκατομμύρια ευρώ από τον κρατικό υπολογισμό, χωρίς να προσφέρει το παραμικρό έργο! Πρόκειται για την 359 Μονάδα Αεροπορικής Εξυπηρέτησης Δημοσίων Υπηρεσιών, στην οποία υπάγονται τα PZL. Η 359 ΜΑΕΔΥ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του υπουργείου Άμυνας, με δικό της, ανεξάρτητο κωδικό στον προϋπολογισμό του. Παρ’ όλα αυτά, δεν έχει κανένα ρόλο στην άμυνα της χώρας και η λειτουργία της θεωρείται πάρεργο! Μάλιστα, απασχολεί στις τάξεις της έμπειρους ιπτάμενους αξιωματικούς της Αεροπορίας που θα μπορούσαν να προσφέρουν περισσότερα αν υπηρετούσαν σε μάχιμες μονάδες, αλλά και εννέα άτομα ως πολιτικό προσωπικό. Ο ρόλος της δεν είναι απόλυτα ξεκάθαρος… Η ανάπτυξή της είχε αποφασιστεί με το νόμο 1989/83, που προέβλεπε την πρόσληψη ιπτάμενου, τεχνικού και άλλου προσωπικού, ενώ το 1993 η Διακομματική Κοινοβουλευτική Επιτροπή την είχε αναγάγει σε ενιαίο φορέα αεροπυρόσβεσης. Στις λαμπρές της μέρες, η 359 ΜΑΕΔΥ, που εδρεύει στο Τατόι, διέθετε 20 πυροσβεστικά αεροσκάφη PZL Mielec M-18 Dromader και δέκα ψεκαστικά αεροσκάφη τύπου Grumman Schweizer G.164A/G Ag Cat … Το 1998, με το νόμο 2612, η κυριότητα των πτητικών μέσων του υπουργείου Γεωργίας, που επιχειρούσαν μέσω της 359 ΜΑΕΔΥ, περιήλθε στο Πυροσβεστικό Σώμα! Στην ουσία, δεν υπήρχε λόγος να παραμείνουν τα αεροσκάφη στην υπηρεσία αυτή, αφού η Πυροσβεστική διαθέτει δικούς της πιλότους. Δύο χρόνια αργότερα, μια μελέτη της Πυροσβεστικής αποκάλυψε ότι τα δέκα GRUMANN, που κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του ’60, ήταν εντελώς ακατάλληλα για αεροπυρόσβεση, τόσο λόγω της παλαιότητάς τους όσο και επειδή είχαν αναπτυχθεί νέες, σύγχρονες τεχνικές. Ωστόσο, η 359 ΜΑΕΔΥ τα κρατά στο δυναμικό της με σκοπό να τα χρησιμοποιεί ως ψεκαστικά. Κι όμως, η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγορεύει τους αεροψεκασμούς για περιβαλλοντολογικούς λόγους κι έτσι παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος! Από τα 20 PZL τεχνολογίας 1980, τα πέντε δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να πετούν. Κι έτσι, για 15 αεροπλάνα εξακολουθεί να υφίσταται μια υπηρεσία που απασχολεί… 270 (!) άτομα και επιχορηγείται με τεράστια χρηματικά ποσά! Μόνο το 2002, πήρε από τον προϋπολογισμό του Πυροσβεστικού Σώματος 28.379.000 ευρώ (αύξηση 14,7% σε σύγκριση με το 2001), το 2003 32.080.554 (αύξηση 11,2 %) και το 2006 άλλα 32.000.000 ευρώ! Το 2007 η Πανελλήνια Ένωση Πιλότων Πολιτικής Αεροπορίας συνέταξε έκθεση με την οποία ζητά να καταργηθεί η 359 ΜΑΕΔΥ, πράγμα που θα μειώσει τις κρατικές δαπάνες κατά 32.000.000 ευρώ. Η ΠΕΠΠΑ προτείνει να αξιοποιηθεί το προσωπικό της σε καθαρά μάχιμες υπηρεσίες της Πολεμικής Αεροπορίας και οι εννέα πολίτες- χειριστές να μεταχθούν στην Πυροσβεστική με τις ίδιες εργασιακές σχέσεις και οικονομικές απολαβές. Όσο για τα αεροσκάφη, προτείνει τα μεν δέκα GRUMMAN να διατεθούν δωρεάν στις υπάρχουσες αερολέσχες, που μπορούν να εκτελούν προγραμματισμένες περιπολίες επιτήρησης των δασών με συντονισμό της Πυροσβεστικής, τα δε PZL να υπαχθούν στην Υπηρεσία Εναερίων Μέσων του Πυροσβεστικού Σώματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου