16/9/09

Ένας 15χρονος που έφερε τα πάνω κάτω

Λέγεται Μάθιου Ρόμπσον και κυριολεκτικά έφερε τα πάνω κάτω πριν από λίγο καιρό.

Τα πού και τα τι είναι πολλά, αλλά ας πάρουμε την ιστορία από την αρχή. Ο Ρόμπσον επελέγη το περασμένο καλοκαίρι για μια θέση καλοκαιρινής μαθητείας στα κεντρικά γραφεία μιας πολύ μεγάλης τράπεζας στο Λονδίνο. Για καλή του τύχη, ο υπεύθυνος μελετών για τα μέσα μαζικής επικοινωνίας αναζητούσε την ευκαιρία να συγκεντρώσει στοιχεία για τις επικοινωνιακές συνήθειες των εφήβων και ανέθεσε στον Ρόμπσον να γράψει μια έκθεση, καταγράφοντας τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντα των φίλων του και συμμαθητών του.

Τα ευρήματα ήταν τόσο σημαντικά και εντυπωσιακά ώστε η τράπεζα αποφάσισε να δημοσιεύσει την έκθεση, η οποία έγινε αμέσως ανάρπαστη από τους πελάτες της και σήμανε συναγερμό στους βρετανικούς εκδοτικούς κύκλους αλλά και στον υπόλοιπο πλανήτη, αφού τα συμπεράσματά της δεν περιορίζονται μόνο στον αγγλοσαξωνικό χώρο.

Τι λέει λοιπόν αυτή η περιβόητη έκθεση; Πρώτον, ότι οι σημερινοί έφηβοι δεν ενδιαφέρονται να διαβάσουν εφημερίδες, δεν αγοράζουν cd ούτε χρησιμοποιούν έντυπους οδηγούς και καταλόγους. Ο Ρόμπσον και οι φίλοι του βρίσκουν όσα θέλουν στο διαδίκτυο γρήγορα και κυρίως δωρεάν. Δεύτερον, αποφεύγουν να πληρώσουν οτιδήποτε για ψυχαγωγία ή ενημέρωσης εκτός από εισιτήρια για συναυλίες και σινεμά. Τρίτον, νιώθουν απέχθεια στα κλασικά διαφημιστικά μηνύματα, τα οποία θεωρούν ενοχλητικά και κυρίως ανώφελα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου