Του Χαράλαμπου Θεοπέμπτου
Επιτρόπου Περιβάλλοντος της Κύπρου
Η Κύπρος είναι από τους λίγους χώρους στην Ευρώπη
όπου ένας ταξιδιώτης δε θα βρει χώρους ξεκούρασης και υπηρεσίες στους αυτοκινητόδρομους αλλά αναγκάζεται να δοκιμάσει την τύχη του στα κέντρα αναψυχής και εστιατόρια της περιοχής. Το Κράτος παράλληλα κατευθύνει τους αυτοκινητιστές με τη σήμανση στους αυτοκινητόδρομους σε ιδιωτικές εγκαταστάσεις.Φυσικά τα κέντρα αναψυχής και εστιατόρια που βρίσκονται κοντά σε αυτοκινητόδρομους δεν έχουν καμιά υποχρέωση να προσφέρουν τέτοιες υπηρεσίες σε οποιονδήποτε περαστικό παρά μόνο στους πελάτες τους. Ένας τουρίστας για παράδειγμα που ενοικιάζει αυτοκίνητο για να γνωρίσει την Κύπρο όχι μόνο δεν έχει επιλογές για ξεκούραση ή χρήση αποχωρητηρίου αλλά θα ξαφνιαστεί από το γεγονός ότι η σήμανση στο δρόμο τον στέλνει σε ιδιωτικούς χώρους εντελώς άσχετους με αυτούς που συνηθίζονται στην Ευρώπη.Παράλληλα τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι επαγγελματίες οδηγοί, οι διανομείς και όσοι χρησιμοποιούν τους δρόμους καθημερινά. Σαν αποτέλεσμα αυτής της έλλειψης έχουμε πολλά σκουπίδια στους αυτοκινητόδρομους, ταλαιπωρία των οδηγών και ιδιαίτερα των ξένων περιηγητών. Στο εξωτερικό οι σταθμοί εξυπηρέτησης στους αυτοκινητόδρομους προσφέρουν ένα μίγμα από υπηρεσίες ανάλογα με το σταθμό, το μέγεθος και την τοποθεσία του, όπως φαγητό, χώρο ξεκούρασης, καύσιμα, χώρο για πικ νικ, χώρο για διανυκτέρευση καραβανιών, διάφορα καταστήματα, μηχανικό αυτοκινήτων και πολλές άλλες υπηρεσίες που είναι σχεδιασμένες να εξυπηρετούν τους ταξιδιώτες. Στην Κύπρο θα μπορούσαμε να προσφέρουμε έστω και τις πιο απλές διευκολύνσεις σε επιλεγμένα σημεία εξόδου-εισόδου των αυτοκινητοδρόμων στην Κύπρο.Οι χώροι αυτοί θα πρέπει να προσφέρουν χώρο ξεκούρασης όπως αυτούς του Τμήματος Δασών, αποχωρητήρια, αναψυκτήριο ή ακόμη και εστιατόριο και αν είναι δυνατό και ένα από τους νέους σταθμούς αυτοεξυπηρέτησης καυσίμων που σχεδιάζει να εισάξει στους αυτοκινητόδρομους το Υπουργείο Εμπορίου. Έφτασε νομίζω και η εποχή τέτοιες υπηρεσίες να σχεδιάζονται μαζί με τον αυτοκινητόδρομο, ιδιαίτερα όπου μπορεί να συνδυαστούν εύκολα με ολοκληρωμένα πρατήρια βενζίνης ή και ακόμη στάθμευση υπηρεσιών άμεσης εξυπηρέτησης βλαβών και μια σειρά από άλλες υπηρεσίες ανάλογα με την περιοχή.Το εισόδημα από τέτοιους σταθμούς ή ακόμη και η διαχείριση τους θα μπορεί σε ορισμένες περιπτώσεις να προσφέρεται σε ορισμένες κοινότητες που η διάβαση του αυτοκινητόδρομου τους έχει δημιουργήσει πρόβλημα.Και φυσικά σε αυτού του τύπου τα εστιατόρια η προσφορά παραδοσιακού τύπου κυπριακά φαγητά (όχι ταβέρνα) πρέπει να είναι υποχρεωτική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου