30/9/09

Με την μαντίλα στο κοινοβούλιο



Η Μαχινούρ Όζντεμιρ που εξελέγη τον Ιούνιο στο τοπικό κοινοβούλιο των Βρυξελλών έγινε η πρώτη γυναίκα που φοράει ισλαμική μαντίλα

σε νομοθετικό όργανο χώρας – μέλους της ΕΕ αλλά και η νεαρότερη βουλευτής σε βελγικό κοινοβούλιο. Η υποψηφιότητά της είχε προκαλέσει μια έντονη δημόσια συζήτηση για το εάν θα πρέπει να επιτρέπονται ή όχι θρησκευτικά σύμβολα στο κοινοβούλιο.





Τι απαντά η ίδια



«Στο Βέλγιο διεξάγεται μια δημόσια συζήτηση για ενδεχόμενη απαγόρευση της μαντίλας στα σχολεία και στη δημόσια διοίκηση. Από τη στιγμή που ορκίστηκα μου ζητούν πολύ συχνά την άποψή μου για το θέμα. Από τη μέρα εκείνη δέχομαι υβριστικές επιστολές. Κάποιος μάλιστα με απείλησε λέγοντάς μου να ‘επιστρέψω από εκεί που ήρθα’. Αυτό ήταν το χειρότερο που έζησα. Όποιος συζητά μαζί μου καταλαβαίνει ότι έχω ιδέες και ικανότητες. Προσπάθησαν να με παρουσιάσουν ως ισλαμίστρια παρότι δε με γνώριζαν. Αυτό ήταν το χειρότερο για μένα».



Υπερήφανη η τουρκική κοινότητα



Οι Φιλελεύθεροι ζήτησαν την απαγόρευση θρησκευτικών συμβόλων στο κοινοβούλιοΗ Όζντεμιρ είναι μετανάστρια τρίτης γενιάς, έχει γεννηθεί και έχει μεγαλώσει στη συνοικία Σερμπέκ των Βρυξελλών, όπου το τουρκικό στοιχείο είναι ιδιαίτερα έντονο. Οι Τούρκοι που ζουν εδώ δηλώνουν υπερήφανοι για τη συμπατριώτισσά τους: «Χαίρομαι πολύ γι΄ αυτή», λέει ο Μουράτ, στέλεχος του προεκλογικού της επιτελείου, «ωστόσο η εκλογή της δε με εκπλήσσει γιατί δούλεψε πολύ σκληρά γι΄ αυτό».

Το ίδιο υπερήφανη δηλώνει και η μητέρα της, η οποία δεν καταλαβαίνει, όπως λέει, το όλο θέμα γύρω από τη μαντίλα: «Είμαι πολύ περήφανη για την κόρη μου. Μεγαλώσαμε τα παιδιά μας για να προσφέρουν και αυτά κάτι στην κοινωνία, σε όλους, στους Τούρκους, τους Βέλγους, τους Μαροκινούς. Όλοι ήρθαν να μας συγχαρούν. Όλοι χάρηκαν γιατί δεν το περίμεναν, κυρίως εξαιτίας της μαντίλας».



Βουλευτής χριστιανοδημοκρατικού κόμματος



Η Μαχινούρ Όζντεμιρ σπούδασε δημόσια διοίκηση και πολιτική επιστήμη στο πανεπιστήμιο των Βρυξελλών. Η πολιτική της σταδιοδρομία ξεκίνησε μόλις το 2006, σε ηλικία 23 ετών, όταν εξελέγη στο τοπικό συμβούλιο. Πώς σχολιάζει η ίδια την εκλογή της με το χριστιανοδημοκρατικό κόμμα του Δημοκρατικού Ανθρωπιστικού Κέντρου (CDH);

"Από την ημέρα της εκλογής μου δέχομαι υβριστικές επιστολές".«Αποφάσισα να μπω στο CDH γιατί η πλειονότητα των μεταναστών ψηφίζει το σοσιαλιστικό κόμμα που έχει και Τούρκους υποψηφίους. Δεν είχα όρεξη για κάτι τέτοιο, οι παππούδες και οι γιαγιάδες μου ζουν εδώ και 40 χρόνια στο Βέλγιο, γεννήθηκα εδώ, δεν θεωρώ τον εαυτό μου μετανάστρια. Το σημαντικότερο για εμένα είναι τα περιεχόμενα στα προγράμματα των κομμάτων. Επέλεξα το CDH και για το λόγο ότι είναι ένα κόμμα του κέντρου, γιατί δίνει μεγαλύτερη έμφαση στον ανθρωπισμό από ότι στο διαχωρισμό μεταξύ αριστεράς και δεξιάς. Για μένα αυτά έχουν ξεπεραστεί. Έχω κυρίως φιλελεύθερες απόψεις, αλλά δεν μου αρέσει ο διαχωρισμός μεταξύ αριστεράς και δεξιάς».





«Έχω ιδέες…»



Μετά την εκλογή της η Όζντεμιρ προσείλκυσε αμέσως το ενδιαφέρον των ξένων μέσων ενημέρωσης. Αυτό που την ενοχλεί, όπως λέει, είναι το γεγονός ότι το ενδιαφέρον των μέσων ενημέρωσης περιορίζεται συνήθως στο ότι φοράει μαντίλα. «Σημασία δεν έχει τι φοράμε στο κεφάλι μας, αλλά τι έχουμε μέσα σε αυτό», τονίζει η ίδια. Η 26χρονη έχει πολλές και ενδιαφέρουσες ιδέες. Βασική της προτεραιότητα η καταπολέμηση της ανεργίας στους νέους και η προστασία του περιβάλλοντος. Όσον αφορά τη συζήτηση για την απαγόρευση της μαντίλας, ως άμεσα θιγόμενη, η Μαχινούρ Όζντεμιρ προσπαθεί να κρατήσει αποστάσεις.

Οι Φιλελεύθεροι προσπάθησαν να εμποδίσουν την ορκωμοσία της και ζήτησαν την απαγόρευση θρησκευτικών συμβόλων στο κοινοβούλιο ωστόσο η προσπάθειές του έπεσαν στο κενό.



Πηγή: Ντόιτσε Βέλλε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου